maandag 20 juli 2009

Week 1: New Mexico

OK, week 1 in de USA is achter de rug. Carlsbad Caverns en omgeving, bekeken op een wetenschappelijke manier. Dus geen al te lastige speleo, wel zwaar voor mijn 2 hersencellen die aan 100 per uur moesten werken om er toch een beetje van te begrijpen. Gestationneerd in de Washington Ranch, voldoende ver van alles wat maar op beschaving lijkt. Waarmee ik internet bedoel uiteraard :-) En bij aangename dagtemperaturen van boven de 110 graden Fahrenheit (you do the math). Een lekker weertje bij een acht uur durende geologische wandeling, die ons van beneden een koraalrif (met naar olie ruikende steen) bracht tot helemaal boven de "normale" kalksteen. In dat Capitan Reef zaten behoorlijk wat interessante fossielen trouwens.
Belg zijnde kan ik ook nog wat commentaar geven over het eten... typisch Amerikaans. Pancakes, wafels, hamburgervlees, kaassaus. Die laatste afgewisseld met spekplakjes en roerei. Dit was dus het ontbijt. Met als redding (sinaas)appels en een grote bak gevuld met OJ. Lunch en diner waren van hetzelfde caliber...

Enfin, de pre-ICS2009-trip was voor mij dus “scientific rambles through southeast New Mexico”. Een manier om wat nieuw speleo-volk te leren kennen en om dito cultuur op te snuiven. In een streek die me, achteraf bekeken, nog meer interesseert dan tevoren. Iedere dag een andere trip. De ene keer over microbiologie, de andere keer over geomorphologie. Met wat schone concreties uiteraard, al was de doorsnee deelnemer meer geinteresseerd in een blok gips dan een bos excentrieken.

Nu zit ik dus in Kerrville. Benieuwd naar wat komen zal. Talrijke presentaties, vendors allerhande, workshops over fotografie en speleokunst, speleolympics, foto(montage)wedstrijden, ...

Geen opmerkingen: