dinsdag 12 juni 2012

Nou Maulin 10/06/2012 (vluggertje)

Het is nog vroeg zondagmorgen als om 6u30 de roep van de natuur ervoor zorgt dat ik uit mijn slaapzak en naar de wc-glip. Als ik terug in de kamer kom kijkt Jos Burgers me met één oog aan. Aan een half woord hebben we genoeg. Waarom het onvermijdelijke uitstellen. Om 6u45 vertrekken we aan de gîte en om 7u00 beginnen we aan onze "snelle doorsteek" van de Nou Maulin. Jos vindt dat ik zelf maar mijn weg moet zoeken met de tips die hij me eerder gaf en zal enkel corrigeren indien nodig.
Omdat het mijn eerste keer is dat ik de Nou Maulin bezoek probeer ik verschillende passages en punten te memoriseren en te benoemen. Daarvan ga ik dan een spiekbriefje maken voor enkele vervolgbezoekjes.

Vrij vlot geraken we tot en door de grindsifon en aan de voet van de Gruyere. 20 minuten onderweg.
Dan de weg zoeken door dat blokkendoolhof tot we erbovenop staan. Nog eens 20 minuten.
Dan even zoeken naar het begin van de Souffleur en naar buiten klimmen. Nog eens 20 minuten.

Afdalen tot aan de auto, omkleden en terug naar de Gîte. We zijn de eersten voor het ontbijt!
Na het afrekenen en het afscheid vertrek ik naar de kerk van Eprave -afspraakplek voor het bezoek aan de Bois de Waerimont- waar ik mijn pak en toebehoren te drogen leg in de ochtendzon. Levert mooie gesprekken op met de kerkgangers, echt een aanrader!.

Geen opmerkingen: